Σκίτσο

Κώστας Μητρόπουλος

Ποιος άλλος μπορεί μέσα από μια εικόνα να δηλώσει μια σαφή θέση απέναντι στα πράγματα. Η αλήθεια είναι ότι το σκίτσο από μόνο του αυτό το χαρακτηριστικό έχει. Ο Κώτσας Μητρόπουλος, όμως, έχει μια μοναδική ικανότητα να εισαγάγει τον αναγνώστη του έργου του στο θάρρος μιας έξυπνης και απόκρυφης συνομωσίας. Στην αναζήτηση μιας μοναδικής επικοινωνίας που αυτόματα επιβάλλει χωρίς κανόνες και βίαιες μάταιες προσπάθειες για την κατανόησή του.
Τα σκίτσα του αποτελούν μια κραυγαλέα φωνή - κι ας ακούγεται λίγο υπερβολικό! - στις σουρεαλιστικές πραγματικότητες μιας δήθεν εξελιγμένης εποχής που επιτάσσει την εδραίωση του ψεύδους και της καθολικής υποκρισίας. Με απίστευτη διάθεση για ένα μονοπωλιακό κοινωνικό σχόλιο, έρχεται αντιμέτωπος με τις απαιτήσεις του κοινού για μια ξεκάθαρη κριτική σε οτιδήποτε αξιοπερίεργο εμφανίζεται και επιβάλλεται, πολλές φορές, σαν κανονική συνθήκη. Αυτό που κάνει το Μητρόπουλο ξεχωριστό καλλιτέχνη, γιατί περί αυτού πρόκειται, είναι μια ματιά ευθύτητας συνδυασμένης με το χαρακτηριστικό χιούμορ που αυθόρμητα αποπνέουν οι ήρωές του. Μοναδικός συνδυασμός που ξεδιπλώνεται στα μάτια σου..
Σε έναν καθόλου φλύαρο αλλά επαρκή σαρκασμό των γελοιογραφιών του, δηλώνει ένσταση στα πολιτικά και κοινωνικά σκιρτήματα που εξοβελίζουν τη φυσιολογική εξέλιξη της κοινωνίας. Όλες του οι δημιουργίες καυτηριάζουν με έναν απόλυτα αριστοτεχνικό τρόπο την ανούσια εποπτεία μιας επιδειξιομανίας που έχει αυταρχικά επιβάλλει τους νόμους της στα σύνορα του πολιτικού και κοινωνικού πολιτισμού.
Σε ένα σκηνικό σχεδόν παραμυθικό, στήνει τη δική του παράσταση για μια ελκυστική παρωδία ενός σύμπαντος που απειλεί με τα κατορθώματά του να εξουθενώσει κάθε προοπτική λογικής. Η γελοιογραφική πένα του εμφανίζεται σαν μια καθολικά άμεση κριτική στις πράξεις και τις αποφάσεις των πολιτικών προσώπων της χώρας. Αλλά δε σταματά μόνο εκεί. Η τέχνη του αγγίζει και τα γεγονότα που συγκλονίζουν κατά καιρούς την κοινωνία, όπως η απόδραση του Παλαιοκώστα ή η γραφικότητα του τηλεοπτικού μικρόκοσμου.
Ώρα να αφεθούμε στη μαγεία του..

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Στη Μέσα (μας) Μάνη

Γιούλικα Σκαφιδά

Οι "Αθηναίες" της Σοφίας Κροκιδά, είναι ένα ταξίδι στον ανθρώπινο χωροχρόνο